عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برگزاری اولين جلسه شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا


برگزاری اولين جلسه شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا

برگزاری اولين جلسه شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا

اولين جلسه شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا در سال جاري به رياست فرماندار و با حضور اعضاء در محل فرمانداري برگزار گرديد.

فرماندار و رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا در اين جسله ضمن تقدير از عملكرد ستاد به پيام امام خميني در خصوص مواد مخدر اشاره نمود كه فرمودند:" مواد مخدر مايع فساد است، فساد را بايد برداشت تا ديگران اصلاح شوند" و ما بايد اين اصلاحات را سرلوحه كار خود قرار دهيم. 
" الياس هيوه چي " ضمن پيچيده خواندن مقوله اعتياد اذعان داشت: در اين خصوص دستگاههاي اجرايي بايد فعال تر شده و مسائل روانشناسي قضيه را مورد توجه قرار داده ، موارد پيشگيرانه را شناسايي و آموزش را در دستور كار خود قرار دهند.
فرماندار افزود: با توجه به موقعيت جغرافيايي كشور ما كه افغانستان به عنوان بزرگترين توليدكننده مواد مخدر در جهان از يك طرف و كشورهاري اروپايي و تركيه به عنوان مصرف كننده مواد مخدر از طرف ديگر در همسايگي ما ، از ايران به عنوان ترانزيت اين مواد استفاده مي شود كه ما بايد اين حلقه اتصال را قطع نماييم و با راهكارهايي كه ارائه مي نماييم از دچار شدن آحاد جامعه به معضل اعتياد جلوگيري نماييم . 
" هيوه چي " با مثبت خواند نظرات و پيشنهادات اعضا گفت : شوراي هماهنگي شهرستان در سال هاي گذشته فعاليت خوبي داشته و بايد از اين پس با ارائه نگاه و راهكارهاي نو مبارزه و حركت هاي ما كه به نوعي سنتي شده است را تغيير داده زيرا اين سنتي بودن باعث به وجود آمدن يك ركود در مبارزات مي شود .
فرماندار اقدامات صورت گرفته در خصوص برگزاري دوره هاي آموزشي را مثبت دانست و بر ارائه راهكار در اين خصوص تأكيد و افزود: برنامه آموزشي و فرهنگ سازي بايد تجميع گردد. هر ارگان و سازماني براي گروه هدف خود آموزش هاي خاصي دارد كه همه اين ها بايد همسان گردد. وي استفاده از مشاوران آموزش و پرورش كه دانش آموختگان روانشناسي و توانمند هستند را در امر آموزش تاكيد و افزود افتتاح مركز مشاوره در آينده نزديك نكته قوتيدر اين زمينه خواهد بود .
رئيس شوراي هماهنگي شهرستان ضمن اشاره و تاكيد مقوله اوقات فراغت نوجوانان و جوانان افزود : با برنامه ريزي و فعال تر شدن ادارات و دستگاههاي ذيربط از جمله شهرداري ها، كتابخانه ها و فرهنگ و ارشاد با ايجاد فضاها و امكانات رفاهي لازم و مناسب از اتلاف اين اوقات جلوگيري نمايند. 
درادامه جلسه دبير شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا ضمن بيان گزارشي از عملكرد شوراي فرعي در سال ۹۲ گفت: در سال گذشته ۱۲ جلسه با حضور شخص فرماندار برگزار گرديد كه ۵۸ مصوبه را در پي داشته كه از اين تعداد ۵۴ مصوبه اجرايي و عملياتي گرديد و ۳ مصوبه در دست اجرا و پيگيري و يك مصوبه اجرا نشده است .
" نوروز علي برهاني " برگزاري يك جلسه شوراي فرعي با حضور رئيس دبيرخانه شوراي هماهنگي استان و رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان ، ابلاغ برنامه منظم برگزاري كميته هاي فرعي و برگزاري ۴ جلسه كميته درمان و حمايتهاي اجتماعي و برگزاري ۳ جلسه كميته فرهنگي و پيشگيري وبرگزاري ۴ جلسه كميته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر را از ديگر اقدامات سال قبل بيان كرد . 
وي افزايش چشمگير كشفيات سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ ، اجراي طرح هاي متعدد مقابله اي ، پاكسازي نقاط آلوده ، برگزاري همايش بزرگ فرهنگي و پيشگيري با حضور مشاور وزير ورزش و جوانان ، مديران كل بعضي از دستگاهها ، ائمه جمعه و روحانيون ، اقشار مختلف با همكاري اعضاء محترم ، برگزاري نمايشگاههاي متعدد ، برگزاري دوره و كارگاه هاي متعدد آموزشي براي اقشار مختلف ، برگزاري مسابقات متعدد ورزشي و ... را از جمله اقدامات خوب انجام شده در سال گذشته بيان كرد .
وي در مجموع اقدامات و همكاري دستگاههاي عضو شوراي فرعي را خوب و مثبت ارزيابي و از زحمات دوستان تقدير و تشكر نمود . 
در ادامه جلسه سرگرد تاتار رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر شناسايي و برخورد با عناصر اصلي ورود و توزيع مواد مخدر ، شناسايي عناصر فعال قاچاق مواد مخدر و برخورد قاطع با آنها ، شناسايي و مبارزه با كشت خشخاش و شاهدانه ، شناسايي و برخورد با آزمايشگاه هاي توليد كننده مواد صنعتي ، شناسايي و برخورد با باندهاي تهيه و توزيع مواد مخدر ، انجام فعاليتهاي اجتماعي شامل برپايي نمايشگاههاي تخصصي و كارگاههاي آموزشي ، اجراي مستمر طرح هاي پاكسازي نقاط آلوده ، نجات و كنترل محورهاي اصلي و فرعي و بهره گيري از كليه استعدادها ، ظرفيتها و امكانات موجود در راستاي مبارزه با توليد ، توزيع و مصرف مواد مخدر را از جمله اولويتهاي پليس دانست .
وي با اشاره به سوء استفاده احتمالي بعضي از واحدهاي صنعتي كه با تركيبات و فرمولهاي شيميايي سر وكار دارند در جهت ساخت و تهيه مواد مخدر صنعتي، نياز است دستگاههاي متولي ضمن نظارت دقيقتر و بيشتر اين واحدها ، با اين پليس همكاري نمايند . 
 
دكتر محمدي رئيس مركز بهداشت شهرستان نيز تهيه و تدوين برنامه آموزشي در سطح خانه هاي بهداشتي ، تنظيم فرمتهاي آموزشي براي جامعه هدف ، همكاري با ساير دستگاهها در جهت برگزاري دوره هاي آموزشي و تعيين مدرس ، نظارت و پايش مراكز درماني و ساير اقدامات در راستاي كاهش آسيب را از جمله اولويتهاي شبكه بهداشت و درمان بيان كرد .
امانيان رئيس اداره بهزيستي شهرستان بسط و گسترش فعاليتهاي آموزشي براي جامعۀ هدف ، تمركز بيشتر برنامه هاي اجتماع محور در روستاها ، برگزاري نمايشگاه ، تقويت NGO ها ، توسعه كمي و كيفي مراكز درماني تحت پوشش ، پرداخت يارانه براي معتادان تحت درمان و سم زدايي و اعزام معتادان خود معرف به مراكز درمان بلند مدت گنبد و ...را از برنامه هاي سال جديد برشمرد .
نيكخواه سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان نيز فرهنگ سازي و حمايت از توليدات فرهنگي مشتمل بر توليدات مكتوب و چاپ كتاب و توليد كارهاي نمايشي را از برنامه هاي آنم دستگاه بيان كرد. وي پيشنهاد كرد تا در سال جاري برگزاري همايشهاي فصلي ، استفاده از تريبون نماز جمعه ، برگزاري نمايشگاه و نمايشهاي در دستور كار قرار گيرد.
نظري مدير آموزش و پرورش شهرستان نيز اجراي طرح هاي مدارس بدون خطر ، مهارتهاي زندگي ، مراقبت از خود ، آموزش خانواده ، اجراي آموزشهاي پيشگيري اوليه از اعتياد براي جامعه هدف ، آموزش كاركنان در تمامي سطوح ، تهيه و توزيع بسته هاي فرهنگي ، ارتقاء هسته مشاوره به مركز مشاوره ، برگزاري نمايشگاههاي متعدد و ... را از برنامه هاي سال ۹۳ بيان كرد و افزود دستگاههاي عضو شوراي هماهنگي همچنان بيش از پيش با آموزش و پرورش در اجراي برنامه ها همكاري نمايند. 
آقاي وظيفه شناس مدير كميته امداد حضرت امام خميني (ره) شهرستان نيز در اين جلسه گفت: اولويت كارهاي ما در حوزه مواد مخدر مناطق و محله هاي آسيب پذير است . وي آموزش پرسنل ، مشاوره و راهنمايي گروه هاي هدف به ويژه افراد گروه سني ۱۴ الي ۲۵ سال و والدين و سرپرستان خانوارهاي محدوده سني ياد شده را از ديگر اولويتها بيان كرد.
فرزانه شهردار انبار الوم شناسايي و پاكسازي مناطق مخروبه كه به محل مناسبي جهت پاتوق افراد معتاد تبديل شده را از اولويت مهم شهرداري در سال جاري بيان كرد و افزود در مرحله اول سعي ما بر اين است كه به مالكين واحدهايي كه بصورت نيمه كاره و مخروبه رها شدند اخطار بدهيم و نسبت به تعيين تكليف ملك اقدام كنند و در صورت عدم اقدام شهرداري با هماهنگي كه با مراجع قانوني انجام خواهد داد راساً نسبت به پاكسازي و مناسب سازي فضاي مورد نظر اقدام و برخورد قانوني را خواهد نمود.

برگزاری اولين جلسه شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا

برگزاری اولين جلسه شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا

برگزاری اولين جلسه شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 3569
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 11

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 201
بازدید دیروز: 223
بازدید ماه:787
بازدید سال:8346
بازدید کل:22304430