عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » مشارکت 49 درصد از مردم شهرستان آق‎قلا در طرح ثبت‎نام اینترنتی سرشماری

رئیس ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان آق قلا خبر داد:

مشارکت 49 درصد از مردم شهرستان آق‎قلا در طرح ثبت‎نام اینترنتی سرشماری

مشارکت 49 درصد از مردم شهرستان آق‎قلا در طرح ثبت‎نام اینترنتی سرشماری

 "الیاس هیوه چی" گفت: در طرح ملی سرشماری،49 درصد خانوار از جمعیت شهرستان آق‎قلا ثبت‎نام کرده و صاحب کد سرشماری شده‎اند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد سرشماری شهرستان آق قلا،"الیاس هیوه‎ چی" در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا اظهار داشت: در برآورد کلی سرشماری آ‎‎ق‎قلا، تعداد 41 هزار و 718 خانوار پیش‎بینی شده بود که تعداد 20 هزار و 432 خانوار در این پروژه کلی ثبت‎نام کردند.

فرماندار شهرستان آق قلا ادامه داد: 4هزار و 897 خانوار از مجموع ثبت‎نامی‎ها، متعلق به جامعه شهری و 15 هزار و 535 خانوار نیز متعلق به جامعه روستایی این شهرستان است.مشارکت روستاییان در این شهرستان قابل توجه بوده و 76 درصد ثبت‎نامی‌ها را در برگرفته، این در حالی است که تنها 24 درصد شهروندان این شهرستان درطرح ملی سرشماری مشارکت کرده‎اند.

وی با تقدیر از عملکرد مردم روستاهای شهرستان آق‎قلا یادآور شد: تعداد 16 روستای این شهرستان بطور 100درصد در ثبت نام الکترونیک شرکت کرده اند،انتظار می‎رود این همراهی در مرحله دوم سرشماری که به شکل حضوری است همچنان تداوم داشته و از روند مطلوبی برخوردار باشد.

رئیس ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان آق‌قلا با تبیین اهمیت ارائه آمار و اطلاعات برای تدوین برنامه توسعه و قانون بودجه سالیانه اذعان کرد: مأمورین سرشماری در مرحله دوم با توجه به اهمیت این مرحله، دقت وافی در اخذ، ثبت و انتقال آمار سرشماری به عمل آورند.

هیوه‎چی تصریح کرد: همه دست‎اندرکاران آمارگیری به عنوان مجریان سرشماری باید بدانند اطلاعات و آمار، پایه و اساس برنامه‌ریزی در کشور بوده و برنامه‎ریزی هم پایه و اساس مدیریت است، چرا که بازخورد این مدیریت خوب، خدمات مناسب برای مردم است.

وی ادامه داد: امانت‎داری در اطلاعات و آمار و صداقت در جریان سرشماری، توأم با دقت در پیگیری و جدیت در جمع‎آوری اطلاعات پایه و اساس اقداماتی است که باید در فرآیند آمارگیری انجام گیرد.

هیوه‎چی با تأکید بر حساسیت مرحله حضوری آمارگیری عنوان کرد: 115 حوزه آماری در سطح شهرستان وجود دارد که 36 نفر مامور آمارگیری و هفت کارشناس به شکل حضوری از 28 مهرماه به مدت یک ماه فعالیت خود را آغاز کرده‎اند.

وی اضافه کرد: برنامه‎ریزی درست در آینده مستلزم جمع‎آوری اطلاعات دقیق و بهینه است که بخشی از این هدف با دقت و حوصله آمارگیران در جمع‎آوری اطلاعات میسر می‎شود.

فرماندار شهرستان آق‎قلا یادآور شد: مأموران سرشماری در مراجعه به منازل مردم شهرستان، با خوش‎رویی، خوش‎خلقی، سعه صدر و حوصله، اطلاعات لازم را از شهروندان دریافت کنند.

هیوه‎چی با تأکید بر اطلاعات سرشماری کاملا محرمانه و سری است، یادآور شد: ضروری است، ماموران سرشماری نسبت به این موضوع دقت لازم را در نظر گرفته و دریافت،ثبت آمار و اطلاعات واقعی و مستند را مبنای فعالیت خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه خدمات زیرساختی، حمایتی و توسعه‎ای در منطقه در گروه دریافت اطلاعات و آمار صحیح در سرشماری است.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 576
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1180

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 56
بازدید دیروز: 222
بازدید ماه:864
بازدید سال:8423
بازدید کل:22304507