عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اهمیت سرشماری کشاورزی به مردم اطلاع رسانی شود

فرمانداری آق قلا :

اهمیت سرشماری کشاورزی به مردم اطلاع رسانی شود

اهمیت سرشماری کشاورزی به مردم اطلاع رسانی شود

فرماندار شهرستان آق قلا در جلسه معتمدین محلی و دهیاران این شهرستان از آنها خواست با اطلاع رسانی مناسب اهمیت سرشماری کشاورزی و نقش آمار و اطلاعات صحیح را برای روستائیان تبیین کنند .

الیاس هیوه چی اضافه کرد:اطلاعات و آمار صحیح به ما کمک می کند که برنامه ریزی صحیح و اصولی از هرآنچه که نیاز کشاورزان و روستائیان است ، داشته باشیم و این کمک کننده به خود روستائیان است .

وی بیان داشت: نکته مهم در مبحث اطلاع رسانی این است که بایستی به مردم یادآوری گردد که این سرشماری هیچ ارتباطی به یارانه ندارد و این تصور غلطی است که شاید در مردم ایجاد شود که با دادن اطلاعات خود یارانه آن ها قطع شود .

فرماندار و مدیر اجرایی طرح سرشماری شهرستان آق قلا با بیان اینکه جمع آوری آمار و اطلاعات بهنگام کشاورزی برای برنامه ریزان اقتصادی و کشاورزی حائز اهمیت است اضافه کرد: اطلاعات صحیح کشاورزان و روستائیان به مسئولان کمک می کند تا نقاط ضعف و قوت منطقه را در حوزه کشاورزی بشناسند تا بتوانند برنامه ریزی اصولی برای آینده و برای طرح های کشاورزی داشته باشند.

وی تصریح کرد: مهمترین هدف از سرشماری ، تعیین شاخص های آماری در حوزه کشاورزی است و سرشماری کشاورزی می تواند مجموعه وسیعی از اطلاعات مورد نیاز را برای برنامه ریزی های کشاورزی طی سال های بعد فراهم آورد.

هیوه چی افزود: براي نخستين بار در ايران، سرشماري عمومي كشاورزي به صورت الكترونيكي با ابزار تبلت و بدون استفاده از كاغذ اجرا مي شود كه انتظار مي رود باعث افزايش دقت اطلاعات جمع آوري ، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت و دقت در جمع آوری و پردازش داده ها وهمچنين كاهش زمان انتشار نتايج شود.

گفتنی است سرشماری کشاورزی یکی از بزرگترین طرحهای آماری ملی است که در سراسر کشور و به صورت همزمان از 5 مهرماه لغایت ۱۸آبان ماه در سطح کشوربه مرحله اجرا درمی آید.

اهمیت سرشماری کشاورزی به مردم اطلاع رسانی شود

 

اهمیت سرشماری کشاورزی به مردم اطلاع رسانی شود

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 2142
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 217

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 55
بازدید دیروز: 72
بازدید ماه:4001
بازدید سال:4001
بازدید کل:22300085