عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اولویت گلستان کاشت و نگهداری درخت در شمال استان است

استاندار گلستان در مراسم روز درختکاری در آق قلا:

اولویت گلستان کاشت و نگهداری درخت در شمال استان است

استاندار گلستان در آیین هفته درختکاری اظهار کرد: اولویت گلستان کاشت و نگهداری درختان در نواحی شمالی استان است چرا که این ناحیه از استان به همت جمعی در راستای سرسبزی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو که در میدان اسب سواری شهرستان آق قلا و در جمع مدیران استان سخن می گفت، تصریح کرد: اگر می خواهیم بارندگی در شمال استان بیش از پیش شود راهی جز سرسبز کردن زمین های این ناحیه از استان را نداریم.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی با هدف توجه جدی به مقوله درختکاری و نگهداری از آن در استانداری گلستان، خاطر نشان کرد: باید با همکاری تمامی دستگاه ها در فضاهایی همچون میدان اسب سواری، سایت پرورش میگو و جاده های بین شهرها به کاشت و نگهداری درختان توجه شود.

وی فرهنگ درختکاری را مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری دانست و افزود: همه و خصوصا علما باید در رشد و گسترش فرهنگ درختکاری و نگهداری از درختان در جامعه تلاش مجدانه داشته باشیم.

استاندار گلستان گفت: مقرر گردیده در روستاهای استان نیز 200 هزار اصله نهال که اکثر آن گونه های مثمر هستند کاشته شود و پس از کاشت مدیریت نگهداری آن به بخش خصوصی و مردم واگذار شود.

دکتر صادقلو خواستار توجه جدی به زراعت چوب شد و اظهار کرد: هنوز زراعت چوب در استان به شکل یک فرهنگ درنیامده است اما یقینا زراعت چوب دارای زمینه های اقتصادی است و چنانچه متدوال شود علاوه بر سرسبزی تاثیرات اقتصادی و محیط زیستی هم دارد.

وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، اهمیت درخت را در دین اسلام منحصر به فرد دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند به ازای هر عمل نیکی که از آدمی سرمی زند در آن دنیا و در بهشتی برایش درختی کاشته می شود و این نشان می دهد که اهمیت درخت تا بدان جاست که با عمل نیک قیاس شود.

لازم به ذکر است در این آیین درختکاری، دکترمرتضی بانک، مشاور رییس جمهور و معاون کل نهاد ریاست جمهوری نیز حضور داشت و اظهار کرد: اگردر موضوعات محیط زیستی دقیق، علمی و حساب شده عمل کنیم می توانیم تاثیرات مثبتی را بر مباحثی نظیر سیلاب ها داشته باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم استاندار گلستان و دکتر بانک ضمن کاشت چند اصله درخت در میدان سوارکاری شهرستان آق قلا از اسکله بندر ترکمن و جزیره آشوراده بازدید کردند.

شایان ذکر است هفته درختکاری از امروز تا 21 اسفند ماه در استان گلستان ادامه دارد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 1179
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 450

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 256
بازدید ماه:2293
بازدید سال:9852
بازدید کل:22305936