عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » به گواه ناظران آگاه؛ شهرستان آق قلا در آستانه یک جهش بزرگ اقتصادی است

معاون فرماندار شهرستان آق قلا:

به گواه ناظران آگاه؛ شهرستان آق قلا در آستانه یک جهش بزرگ اقتصادی است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

به گواه ناظران آگاه؛ شهرستان آق قلا در آستانه یک جهش بزرگ اقتصادی است

معاون فرماندار آق قلا گفت:از آنجا که به گواه ناظران آگاه و به همت و تلاش مسئولین استان به خصوص استاندار محترم و مجموعه مدیریتی ایشان و به ویژه در پرتو دستاوردهای سفر کاروان دولت تدبیر و امید به ریاست جناب آقای دکتر روحانی؛ استان گلستان به کریدور و دالان توسعه کشور تبدیل شده و از شهرستان آق قلا نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد آن به عنوان دروازه و پیشانی این کریدور و دالان توسعه پایدار نام برده می شود؛از این رو جای بسی امیدواری است که در آینده نزدیک شاهد جهش بزرگ اقتصادی در این منطقه باشیم .

علی اکبر قجری اظهار داشت:درهمین راستا زمزمه های مبارکی از برنامه ریزی و عزم دستگاه های اجرایی استان از جمله اداره کل راه و شهرسازی،جهت تقویت زیر ساختهای توسعه شهرستان آق قلا همچون راهها و پلها به گوش می رسد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اضافه کرد:همانگونه که مقامات استانی همواره اذعان کرده اند "ترکمن صحرا" به عنوان یک استعداد طبیعی از ظرفیتهایی بسیار بالایی برای بهره وری اقتصادی برخوردار است از این رو فرمانداری شهرستان آق قلا به عنوان نماینده عالی دولت در منطقه،بسیار مصمم است با جلب همکاری و تعامل سازنده و در سایه همپوشی و هم افزایی توان و خرد جمعی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان،نسبت به اجرای یک برنامه عملیاتی هدفمند و جامع برای استفاده از این ظرفیت بی نظیر خدادادی در زمینه های مختلف گردشگری،صنعت و کشاورزی با حفظ اصول زیست محیطی اقدام نماید.

جانشین ستاد دهه فجر شهرستان آق قلا در بخش دیگری از سخنان خود،مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی در استان گلستان و به ویژه در شهرستان آق قلا را "هویت مندی اجتماعی و ملی " براساس دو معیار و شاخص وحدت وتقریب مذاهب و اقوام برشمرد و افزود:این وحدت و همزیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب امری است که در سایه بهره مندی از نعمت امامت و ولایت حکیمانه امام راحل (ره)،رهبری داهیانه وهوشمندانه مقام معظم رهبری و البته تلاش و همت همه بزرگان و زعمای منطقه به ویژه حضرت آیت ا... نورمفیدی نماینده محترم و معزز ولی فقیه در استان گلستان،روحانیون عظام اعم از شیعه و سنی و مقامات عالی استانی شکل گرفته وعینیت یافته است.

معاون فرماندار آق قلا در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حضور معاون محترم سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در مراسم افتتاح متمرکز پروژه های عمرانی و تولیدی شهرستان آق قلا اضافه کرد:در سومین روز از ایام ا...دهه مبارک فجر، 77 پروژه عمرانی، تولیدی و اشتغال زا با اعتباری بالغ بر 543 میلیارد و 144 میلیون ریال در این شهرستان افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

قجری افزود:از این تعداد، 71 پروژه عمرانی و تولیدی با اعتباری بالغ بر 508 میلیارد و 68 میلیون ریال مورد بهره برداری قرارگرفته وعملیات اجرایی 6 پروژه عمرانی نیز با پیش بینی اعتباری بالغ بر 35 میلیارد و 76 میلیون ریال آغاز شده است .

جانشین ستاد دهه فجر شهرستان آق قلا،بهره برداری از کارخانه تولیدی اکسیر هیرکانیا(به عنوان دومین تولید کننده محصول متابی سولفیت سدیم درکشور)،افتتاح سالن ورزشی شهدای روستای پیرواش سفلی،بهره برداری از4 خانه بهداشت روستایی،افتتاح فازهای 1 و 2 مسکن مهر آق قلا،اجرای طرح هادی روستای دوگونچی،احداث ساختمان آتش نشانی شهرداری آق قلا و سالن چند منظوره ستاد مدیریت بحران شهرستان را از جمله مهمترین پروژه های تولیدی وعمرانی قابل افتتاح در دهه مبارک فجر شهرستان آق قلا عنوان کرد.

وی اضافه کرد:درحوزه تولید واشتغالزایی نیز9 پروژه تولیدی دربخش صنعت ومعدن، 12 پروژه در بخش کشاورزی و 18 پروژه خود اشتغالی مددجویان کمیته امداد امام (ره) با اشتغالزایی 161 نفر و با اعتباری بالغ بر361 میلیارد و 823 میلیون ریال آماده بهره برداری است.

وی همچنین آغاز عملیات اجرایی 6 پروژه عمرانی با پیش بینی اعتباری بالغ بر 35 میلیارد و 76 میلیون ریال توسط شهرداری انبارالوم،شرکت شهرک های صنعتی و اداره راه و شهرسازی را از جمله دیگر برنامه های عمرانی و تولیدی برشمرد که کلنگ عملیات اجرایی آنها در این ایام مبارک به زمین زده خواهد شد.

معاون فرماندار آق قلا در ادامه با اشاره به تهیه و تدوین فهرستی ازعمده ترین طرحها و برنامه ها و مشکلات اساسی وعمده شهرستان آق قلا در حوزه های مختلف تاکید کرد:تمام توان جمعی و تمرکز مجموعه مدیریتی شهرستان در راستای تحقق و یا رفع اصولی و موثر این طرحها،برنامه ها و مشکلات شهرستان در یک دوره زمانی مشخص به کار گرفته خواهد شد.

قجری سپس به چهار مشکل اساسی و دغدغه عمومی حال حاضر مردم شهرستان آق قلا اشاره کرد و افزود:مرمت و بازسازی پل تاریخی آق قلا با سبک معماری اسلامی خاص خود به عنوان نماد هویت تاریخی مردم منطقه،مرمت و بهسازی جاده گوگ تپه به سد وشمگیر،استقراربنیاد مسکن در شهرستان آق قلا(با توجه به نرخ بالای 70 درصدی جمعیت روستایی شهرستان)و رفع منشاء آلودگی زیست محیطی ناشی از انتشار بوی نامطبوع حاصل از فعالیت واحدهای تولید کود آلی ازجمله دغدغه های عمومی حال حاضر مردم منطقه است که نیاز به توجه جدی،تخصیص بودجه مناسب و چاره اندیشی فوری برای رفع آنها کاملا احساس می شود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث میدان در محدوده ضلع جنوب غربی شهر آق قلا ابراز امیدواری نمود که با همت مسئولین امر (اداره راه و شهرسازی و شهرداری آق قلا ) بزودی شاهد کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر در این چهارراه موسوم به مرگ و تغییر نام آن به میدان زندگی خواهیم بود.

 

به گواه ناظران آگاه؛ شهرستان آق قلا در آستانه یک جهش بزرگ اقتصادی است

 

به گواه ناظران آگاه؛ شهرستان آق قلا در آستانه یک جهش بزرگ اقتصادی است

 

به گواه ناظران آگاه؛ شهرستان آق قلا در آستانه یک جهش بزرگ اقتصادی است

 

به گواه ناظران آگاه؛ شهرستان آق قلا در آستانه یک جهش بزرگ اقتصادی است

 

به گواه ناظران آگاه؛ شهرستان آق قلا در آستانه یک جهش بزرگ اقتصادی است

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 1077
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 401

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 199
بازدید دیروز: 171
بازدید ماه:562
بازدید سال:8121
بازدید کل:22304205