عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » حفظ و تقویت وحدت، نیاز همیشگی امت اسلام است

معاونت مرکز راهبردی فرماندهی کل قوا:

حفظ و تقویت وحدت، نیاز همیشگی امت اسلام است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

حفظ و تقویت وحدت، نیاز همیشگی امت اسلام است

معاونت مرکز راهبردی فرماندهی کل قوا با تاکید برضرورت وحدت بین امت اسلامی، گفت: حفظ و تقویت وحدت، نیاز همیشگی دنیای اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین 'سیدرضا حسینی' روز سه شنبه در آیین جشن بزرگ وحدت و در جمع اقشار مختلف مردم شهرستان آق قلا، اظهار داشت: وحدت بین فرق اسلامی به هیچ وجه یک تاکتیک و یا سیاست نیست، بلکه برگرفته از اعتقاد و باور دینی است.

وی بااشاره به اشتراکات بین مذاهب اسلامی، افزود: این اشتراکات بسیار قوی و زیاد بوده و برای وحدت امت اسلامی کافی است و قطعا هیچ دلیلی و هیچ جایی را برای تفرقه بین آنان باقی نمی گذارد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: امت اسلامی می تواند براساس اشتراکات 'ید واحده' شده و برای عزت و اعتلای بیشتر اسلام و قرآن از یک سو و برای مقابله با دنیای کفر و جلوگیری از سلطه آنان بر جهان اسلام تلاش نمایند.

وی بابیان اینکه اختلاف بین شیعه و اهل سنت در مباحث اعتقادی به مراتب کمتر از اختلافات اعتقادی بین مذاهب 4 گانه اهل سنت است، تصریح کرد: این اختلافات اعتقادی امری طبیعی است و بیان آن به شرطی که درسطح علما و روحانیون و یا در حوزه های علمیه مطرح شود، نه تنها ضربه ای به وحدت نمی زند، بلکه خوب نیز است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اما اگر این مباحث اعتقادی و برخی اختلاف نظرهای آن به کوچه و خیابان کشانده شود، مضر وحدت است و سبب نفوذ دشمن در بدنه امت اسلامی شده و وحدت و برادری را به چالش می کشاند.

حجت الاسلام حسینی بابیان اینکه وحدت بین شیعه و اهل سنت، مساله ای است که دنیای اسلام و نیز مسلمانان ایران باید سال ها پیش از آن عبور می کرد، گفت: اگر این امر محقق می شد، امروز می باید در جشن های هفته وحدت از مزایا و خوبی های وحدت سخن می گفتیم.

وی افزود: همچنین باید از راهکارهایی که به اسلام و انقلاب عزت می دهد و یا اینکه چکار کنیم امت اسلام و ایران درجهان نمونه باشد؟ سخن می گفتیم و امروز وظیفه همه ما است تا در سایه نظام اسلامی و رهبری، دولتمردان خدمتگزار و مردم همیشه درصحنه، درهمه حوزه ها و بخش ها درجهان نمونه باشیم.

حجت الاسلام حسینی همچنین یکی از دلائل سلطه استکبار بر امت اسلامی را توسعه علم و تکنولوژی دانست و گفت: برای پایان دادن به این سلطه دشمنان باید به توسعه علمی توجه ویژه ای داشته باشم.

وی تصریح کرد: امت ایران اسلامی بهترین و با فرهنگ ترین امت است و می تواند درسایه انقلاب اسلامی و منابع و ظرفیت های بی شمار خدادادی، رهبری، دولتمردان و قوانین خوب اسلامی به یک کشور و امت نمونه درجهان تبدیل شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بابیان اینکه همه عزت و سربلندی امت اسلامی در گرو اطاعت از خدا و نبی مکرم اسلام (ص) است، اظهار داشت: تبعیت از خدا و رسولش، تنها تکرار سخنان آنان نیست، بلکه عمل به آن در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی است.

حجت الاسلام حسینی، گفت: اگر یک و نیم میلیارد نفر امت اسلامی براساس اسلام ناب محمدی (ص) ید واحده شوند، دنیای استکبار نابود می گردد.

حفظ و تقویت وحدت، نیاز همیشگی امت اسلام است

امام جمعه اهل سنت آق قلا نیز دراین مراسم که نماینده ولی فقیه دراستان گلستان نیز در آن حضور داشت، باتبریک ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، گفت: حفظ وحدت تنها مختص هفته وحدت نیست بلکه باید درهمه ایام وحدت امت اسلامی حفظ شود.

آخوند 'عبدالحی میرزاعلی' افزود: وحدت یک دستور الهی و قرآنی است و امت اسلامی اگر اعتقاد به مسلمانی و برادری خود دارد، باید به این دستور الهی عمل نماید وگرنه دشمن با هر ترفندی قصد دارد به اسلام ضربه بزند.

وی، تشکیل گروهک های ضد اسلامی چون 'القاعده، صحابه، النصره و داعش' توسط رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکا را باهدف ضربه زدن به اسلام دانست و اضافه کرد: درحالی که تنها وجه اشتراک دشمنان، ضربه زدن به اسلام است و دراین راه با یکدیگر متحد می شوند، اما امت اسلامی که اشتراکات زیادی با هم دارند، متاسفانه دچار تفرقه و اختلاف هستند.

آخوند میرزاعلی اضافه کرد: امروز همه امت اسلامی و نیز مسلمانان شیعه و اهل سنت در ایران موظفند برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب و سربلندی آن با هم وحدت داشته باشند.

حفظ و تقویت وحدت، نیاز همیشگی امت اسلام است

 

حفظ و تقویت وحدت، نیاز همیشگی امت اسلام است

 

حفظ و تقویت وحدت، نیاز همیشگی امت اسلام است

 

حفظ و تقویت وحدت، نیاز همیشگی امت اسلام است

 

حفظ و تقویت وحدت، نیاز همیشگی امت اسلام است

 منبع ایرنا

عکس :روابط عمومی فرمانداری آق قلا


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 1194
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 360

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 133
بازدید ماه:196
بازدید سال:7755
بازدید کل:22303839