عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » ریشه کنی اعتیاد و مبارزه با معضلات اجتماعی،نیازمند عزم همگانی است

فرماندار در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا:

ریشه کنی اعتیاد و مبارزه با معضلات اجتماعی،نیازمند عزم همگانی است

ریشه کنی اعتیاد و مبارزه با معضلات اجتماعی،نیازمند عزم همگانی است

فرماندار شهرستان آق قلا گفت:ریشه کنی اعتیاد و مبارزه با معضلات اجتماعی،نیازمند عزم همگانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا،"امیر شیر توماج"در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که صبح امروز شنبه 31 ام شهریور ماه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد ضمن تاکید بر مشارکت همگانی و اجتماعی نمودن امر مبارزه با مواد مخدر،اظهار کرد:ریشه کنی اعتیاد به عنوان یک معضل اجتماعی حاد نیازمند عزم همگانی مردم و دولت و نهادهای فرهنگی و آموزشی است و فقدان آگاهی عمومی در زمینه رویکردهای عملی و علمی پیشگیری و نیز درمان اعتیاد به مواد مخدر از جمله علل گسترش اعتیاد در جامعه است و بایستی برخورد با اعتیاد و مواد مخدر عالمانه و علمی باشد و آن را به سمت درمان پیش ببریم.

فرماندار شهرستان آق قلا افزود:دستگاه‌های آموزشی،مردم و تشکل های غیر دولتی باید جهت مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد وارد عرصه عمل شوند و رسانه‌ها نیز بیش از گذشته در این زمینه همکاری داشته باشند تا شاهد جامعه ای عاری از اعتیاد باشیم.

وی،بالا بردن نشاط اجتماعی آحاد مردم را از برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر برشمرد و بیان کرد: بایستی با ایجاد بسترهای مناسب ،ایجاد فضای کسب و کار،ازدواج آسان ،امکانات ورزشی و تفریحی جوانان را از استرس دور کرد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا ضمن تاکید بر تدوین برنامه های اجرایی متناسب با امکانات موجود دستگاه های اجرایی در جهت رفع مشکلات و محرومیتها با قید زمانبندی اجراء هر برنامه،گفت:برنامه ها باید بگونه ای تدوین شوند که به صورت ویژه و در کوتاهترین زمان قابلیت اجرایی و نتایج آن برای مردم ملموس باشد.به نظر می رسد یک سری اقدامات شهری نظیر آسفالت معابر،جدول کشی و دفع فاضلاب شهری،نصب باکس زباله و جمع آوری و دفع بهداشتی زباله،پاکسازی محیطی محله از زباله های انباشته شده،رفع نواقص حوزه های شبکه زیر ساخت از جمله عمده نیاز محله در جهت رفع محرومیت باشد.

این مقام مسئول در شهرستان آق قلا،خواستار شکل گیری تشکلهای فرهنگی و مردم نهاد و ورود جدی خیران در امر مبارزه با موادمخدر در این شهرستان و احداث خانه عالم در محله و استفاده از ظرفیت علماء و روحانیون،شد.

"توماج"ضمن تاکید بر اطلاع رسانی و مستند سازی اقدامات انجام شده در طرح شهید شوشتری محله تازه آباد شهر آق قلا،از مدیران دستگاههای عضو این ستاد خواست اقدامات و برنامه های اجرایی در این خصوص را به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارائه نمایند.

گزارش طرح ها و برنامه های پیشگیرانه در حوزه اعتیاد،وضعیت مراکز و کمپ های ترک اعتیاد،تدوین برنامه های پیشگیرانه از کشت خشخاش و شاهدانه در اراضی کشاورزی و اقدامات انجام شده طرح شهید شوشتری در محله تازه آباد از اهم مسائل مطروحه در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا بود.

ریشه کنی اعتیاد و مبارزه با معضلات اجتماعی،نیازمند عزم همگانی است

 

ریشه کنی اعتیاد و مبارزه با معضلات اجتماعی،نیازمند عزم همگانی است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 259
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3447

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 98
بازدید دیروز: 199
بازدید ماه:4792
بازدید سال:12351
بازدید کل:22308435