عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نقش روحانيون شهرستان در جمع آوري زكات اثرگذار است


نقش روحانيون شهرستان در جمع آوري زكات اثرگذار است

فرماندار شهرستان آق قلا در مراسم افتتاح مسجد ياسر روستاي ميرزاعلي يلقي شهرستان آق قلا كه با حضور سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) كشور و دبير ستاد زكات كشور و با شركت جمع كثيري از روحانيون شيعه و سني برگزار گرديد ؛ با بيان اين مطلب گفت: روحانيون نقش مهمي در احياي اين فريضه الهي دارند و بحمد الله با تلاش روحانيون اين شهرستان در جمع آوري زكات هميشه رتبه هاي برتر استاني را طي چند ساله اخير به خود اختصاص داده است.

حاجي گلدي كر اضافه كرد: روحانيون و ائمه شهرستان با وحدت و همدلي مثال زدني در همه مسائل پيشقدم هستند و همكاري تنگاتنگي با مسئولين شهرستاني بالاخص در زمينه جمع آوري زكات  دارند .
وي در بخش ديگري از سخنانش به كاهش بارندگي امسال اشاره كردند و افزودند: به دليل خشكسالي امسال بيش از ۶۰ درصد محصولات زراعي شهرستان دچار آسيب شدند كه نياز به حمايت ومساعدت ويژه دارد .
كر در ادامه سخنانش به ساخت درمانگاه تخصصي با كمك خيرين و ستاد زكات كشور اشاره كردند و اظهار داشتند : شهرستان آق قلا به درمانگاه تخصصي نياز دارد و نيازمند توجه بيشتر به اين بخش است .

وي افزود: مجتمع فرهنگي هنري شهداي گمنام شهرستان كه به سبك آلاچيق تركمني  در حال احداث مي باشد نيازمند توجه بيشتر است زيرا كه براي اجراي مراسمات فرهنگي و برگزاري مناسبت ها شهرستان آق قلا فاقد مكان مناسب است.
امام جمعه شهر آق قلا نيز در ادامه مراسم ضمن تقدير از حضور دبير ستاد زكات استان در مراسمات ويژه شهرستاني زكات را يكي از واجبات الهي عنوان كرد و گفت: زكات بر همه مردم كه مكلف و واجد شرايط هستند وظيفه است كه اين امر الهي و واجب الهي را بپردازند.
حاج عبدالحي آخوند ميرزاعلي اضافه كرد:ما بايد بدانيم كه زكات معنا و مفهوم زيادي دارد و مهمترين اثر اين فريضه الهي رشد و نمو مال و اموال مان است و اگر در پرداخت اين دستور الهي كوتاهي كنيم موجب عذاب الهي خواهيم شد.

امام جمعه شهر آق قلا در پايان از دبير ستاد زكات كشور خواست خيرين شهرستان را در ساخت مساجد ،مدارس ، تكايا و حسينيه ها و به صورت ويژه در ساخت درمانگاه تخصصي و مجتمع شهداي گمنام ياري و كمك نمايند.
در ادامه مراسم دبير ستاد زكات كشور نيز ضمن قدرداني از حضور علما در اين مراسم اظهار داشت : همدلي و وحدت روحانيون استان گلستان يك الگو براي تمامي كشور است و اين نعمتي است كه خداوند به اين منطقه اعطا كرده است.
  حاج آقاي نبي لو اضافه كرد: مقام معظم رهبري در سخنراني شان در خراسان شمالي به تغيير سبك زندگي اسلامي اشاره و از مردم مطالبه كردند و من به يقين مي توانم عرض كنم كه اين مطلبه مقام معظم رهبري در خصوص  سبك زندگي اسلامي در اين منطقه به كمك علماي تركمن در حال انجام است و روحانيون  در اين استان سبك زندگي اسلامي را هدايت گري مي كنند.

وي در ادامه اظهار داشت بايد همه برنامه هاي ما در راستاي مسجد محوري باشد و اين توفيقي است كه همه ما افتخار خادمي مسجد را داريم و اين را بدانيد كه براساس آيه صريح قرآن فقط مومنين در عمران و آباداني مسجد توفيق پيدا مي كنند.
در پايان مراسم نيز حاج حسين انواري سرپرست  كميته امداد امام خميني (ره) كشور نيز اظهار داشتند : يك حركت زيباي در نظام جمهوري اسلامي توسط خود شما جريان پيدا كرده است و زكات و نماز عين دو بال هستند كه اگر نماز مقبول باشد بايد زكات نيز مقبول باشد.
  سرپرست  كميته امداد امام خميني (ره) كشور افزودند: نقش ما روحانيون و مسئولين در ترويج اين فريضه الهي بسيار مهم و اثرگذار است و نقش مهمي در معطوف كردن دل ها به خداوند داريد و اين يك منزلت و توفيق  الهي است.

گفتني است در پايان اين مراسم مسجد ياسر روستاي ميرزاعلي يلقي شهر آق قلا كه بخشي از هزينه هاي آن از محل ستاد زكات شهرستان تامين شده است ، با حضور سرپرست  كميته امداد امام خميني (ره) كشور و دبير ستاد زكات كشور و مديركل كميته امداد امام خميني (ره) استان و فرماندار و مسئولين شهرستاني افتتاح شد.

اهداي لباس محلي تركمني به سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) از جمله برنامه اي بود كه در حاشيه اين مراسم اجرا شد.

بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : admin
  • بازدید : 1331
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 29

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 52
بازدید دیروز: 222
بازدید ماه:860
بازدید سال:8419
بازدید کل:22304503