عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » شوراهای اسلامی و دهیاران افق های بلندتری را برای توسعه روستایی در نظر بگیرند

فرماندار شهرستان آق قلا گفت:

شوراهای اسلامی و دهیاران افق های بلندتری را برای توسعه روستایی در نظر بگیرند

شوراهای اسلامی و دهیاران افق های بلندتری را برای توسعه روستایی در نظر بگیرند

فرماندار شهرستان آق قلا گفت: شوراهای اسلامی و دهیاران می بایست افق های بلندتری را برای توسعه روستاهای خود در نظر بگیرند.

الیاس هیوه چی در همایش شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی آق قلا که روز سه شنبه مورخ 25/6/93 با حضور امامی نماینده مردم شهرستانهای گرگان و آق قلا در سالن جدیدالاحداث مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان آق قلا برگزار شد؛با بیان مطلب فوق اظهار داشت:با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در مقوله توسعه روستایی و برنامه ریزی و تلاش هدفمند دولت برای فعلیت بخشیدن به دیگر ظرفیتهای اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و گردشگری روستاها(در کنار افزایش تولیدات کشاورزی و دامپروری)؛شوراهای اسلامی و دهیاران می بایست از روزمرگی،باری به هر جهت بودن و به این سو و آن سو کشانده شدن خارج شده و با شناسایی و احصاء دقیق استعدادها و پتانسیلهای مختلف اقتصادی،فرهنگی،گردشگری،صنعتی و تولیدی روستاها،برنامه عملیاتی دقیق و نقشه راه مشخصی را برای حرکت در مسیر رشد و بالندگی روستاها و پیشبرد طرح"روستای تولید محور"ارائه و به مرحله اجرا در آورند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان آق قلا سپس با تاکید بر ضرورت همکاری تنگاتنگ و احترام متقابل شوراهای اسلامی و دهیاران به جایگاه قانونی یکدیگر افزود: شوراهای اسلامی و دهیاران می بایست با بهره گیری از سرمایه اجتماعی و ظرفیتهای انسانی روستاها،سطح جدیدی از مدیریت روستایی را به نمایش بگذارند؛به گونه ای که در چارچوب آن بتوان امید به تغییر،امید به سامان یافتن وبهبود اوضاع،امید به سازندگی،افزایش شور و نشاط اجتماعی و فرهنگی،تقویت توان اقتصادی و ارتقاء سطح معیشت خانوارهای روستایی را در میان مردم به عینه و به وضوح مشاهده نمود.

فرماندار شهرستان آق قلا در ادامه خاطر نشان ساخت:شوراهای اسلامی و دهیاران می بایست با فاصله گرفتن از اختلافات بی حاصل،غیر ضروری،بی اهمیت و فرساینده توان و انرژی جمعی و همچنین دوری گزیدن از منافع شخصی و طایفه ای؛با صداقت،همدلی و سلامت کامل،سطحی از همکاری جمعی و روابط کاری سالم،گسترده و اثربخش را به نمایش بگذارند که در پرتو آن احساس آرامش،امنیت و اعتماد در میان مردم روستاها زنده شود.

هیوه چی سپس با اشاره به نقش و وظیفه نظارتی شوراها بر عملکرد دهیاران تاکید کرد:شوراهای اسلامی می بایست ضمن پرهیز از دخالت در امور اجرایی دهیاریها،با استفاده از سازوکارهای قانونی موجود اهتمام و جدیت لازم در راستای عمل به این وظیفه نظارتی خود بویژه در زمینه نحوه هزینه کرد اعتبارات مربوط به توسعه روستایی داشته باشند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد:البته برای ایفای درست و مطلوب وظایف نظارتی شوراها،فرمانداری شهرستان آق قلا نیز با هماهنگی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان،دوره های آموزشی ویژه شوراها را در کنار تداوم امر آموزش دهیاران در دستور کار خود قرار خواهد داد.

در ادامه این همایش امامی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی تقویت اقتصاد خانواده های روستایی را یکی از برنامه های دولت برای کمک به روستائیان عنوان کرد و افزود: تقویت اقتصاد خانواده روستایی باعث تقویت اقتصاد ملی و به تبع آن باعث افزایش درآمد خزانه و در نهایت اقتصاد کلان کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: بایستی زنجیره تولید در بخش کشاورزی اصلاح شود؛ می توان با یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در بین چند روستا،مکانیزه کردن آن و مدیریت صحیح این اراضی توسط خود روستائیان،تحول عظیمی در توسعه منطقه ایجاد کرد .

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از دهیاران خواست تا مشکلات روستائیان را شناسایی و اولویت نموده و با احصاء اولویت های اول ، دوم و سوم،شناسامه جامعی از منطقه در اختیار مسئولین قرار بدهند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 1017
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 236

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 92
بازدید دیروز: 171
بازدید ماه:455
بازدید سال:8014
بازدید کل:22304098