عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » با تخلفات برخورد می‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور:

با تخلفات برخورد می‌شود

با تخلفات برخورد می‌شود

 رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از هشت اردیبهشت و تبلیغات انتخابات شوراها از بیست و یک اردیبهشت آغاز می شود و تا بیست و هفتم این ماه ادامه دارد گفت: داوطلبان انتخابات به جای تخریب دیگران و بر هم زدن شرایط، برنامه های خود را اعلام کنند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان آق قلا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ علی اصغر احمدی در حاشیه نشست معاونان سیاسی استانداری ها در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ما به وحدت و امنیت در دنیایی نیازمندیم که کشوری از آن سوی دنیا می آید و به کشور دیگر موشک شلیک می‌کند اظهار کرد: اینکه این اتفاقات برای کشورمان نمی افتد ناشی از لطف خدا و وحدت مردم ماست. ما باید به گونه ای عمل کنیم که انتخابات موجب تقویت امنیت ما شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: رهبری به وزیر کشور اشاره کردند که امنیت، سلامت و شور و نشاط انتخابات و حضور حداکثری مردم اهمیت بسیار زیادی دارد. در شورای امنیت کشور هم دستورالعملی مصوب و ابلاغ شده که آن مصوبه ملاک عمل ما برای تامین امنیت انتخابات ما است. البته برای تامین امنیت داوطلبان و حامیان آن‌ها هم نقش مهمی دارند. ما از فرمانداران و بخشداران خواسته ایم که فضا را برای داوطلبان انتخابات آماده کنند اما باید توجه هم داشته باشیم که نامزدها به جای تخریب یکدیگر برنامه های خود را اعلام کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری با دستور وزیر کشور از 22 فروردین ماه آغاز می‌شود تصریح کرد: اینکه عده ای از افراد به دنبال رایزنی یا معرفی نامزدی باشند تبلیغات انتخاباتی محسوب نمی شود اما اینکه میتینگی برگزار شود و کسی بگوید به من یا فلانی رای دهید این تبلیغات انتخابات است و تخلف محسوب می‌شود که در این زمینه ما به برخی تذکر داده ایم. همچنین در مورد فعالیت در فضای مجازی نیز تذکر داده ایم که فعالیت های انتخاباتی در زمان تبلیغات انجام شود.

وی افزود: تخریب دیگران جرم به حساب می آید و اگر کسی مورد تخریب واقع شود می‌تواند شکایت کرده و ادعای حیثیت کند. ما در جلسات ستاد انتخابات کشور تاکید کرده ایم که با چنین مواردی برخورد شود و تذکر لازم داده شود. البته مدعی العموم می‌تواند به این موضوع ورود کند که این کار باید با هماهنگی مقامات قضایی انجام شود البته به هر دلیلی شکایت نباید انجام شود و شکایات مستدل باشد. این هماهنگی میان مقامات قضایی و ستاد انتخابات کشور وجود دارد تا فضای انتخابات منفی نشود.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین خبر داد که ثبت انتخابات ریاست جمهوری صرفا در محل ستاد انتخابات کشور انجام می‌شود.

احمدی درباره تعداد واجدین شرایط حضور در انتخابات گفت: ملاک تعیین واجدین شرایط اطلاعات و مرکز آمار و همچنین مرکز ثبت احوال است که میان این دو سازمان یک اختلاف تخصصی وجود دارد که البته عدد اختلافی زیاد نیست و امیدواریم در اولین فرصت این آمار اعلام شود . کسانی که تا 22 اردیبهشت وارد 18 سال می‌شوند می‌توانند در انتخابات حضور یابند.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین با بیان اینکه مراجع چهارگانه باید نتیجه استعلام های خود را در اختیار هیأت های اجرایی قرار دهند ، اظهار کرد: مراجع چهارگانه این کار را بر اساس تشخیص هیأت اجرایی انجام می دهند و باید در حدود وظایف ذاتی خود و به صورت مستند گزارش های خود را به هیأت های اجرایی ارائه کنند. البته بررسی صلاحیت نامزدها بر عهده هیأت های اجرایی است که این کار باید محرمانه انجام شود و افشای اسناد مردم جرم محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حضور شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در برنامه های انتخاباتی تخلف محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: من از وجود چنین جلساتی مطلع نیستم اما اگر این جلسات برای تمهید مقدمات انتخابات باشد اشکالی ندارد اما اگر مصداق تبلیغات باشد جای تذکر دارد.

وی درباره خرید و فروش کانال های تلگرامی نیز اظهار کرد: من بحث حقوقی خرید و فروش سایت ها و کانال های تلگرامی را نمی دانم اما نباید از این کانال ها برای تخریب استفاده شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا حضور شما در سفرهای استانی رئیس‌جمهور تبلیغ برای حسن روحانی محسوب نمی شود تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری از 22 فروردین آغاز می‌شود و تبلیغات آن هم از هفت اردیبهشت. سفرهای رئیس‌جمهور برای بازرسی یا افتتاح از پروژه ها و تبلیغ انتخابات نیست. اگر کسی بگوید این سفرها تبلیغاتی است اشتباه است. من هم عاقبت خود را فدای دنیای کسی نمی کنم.

احمدی در ادامه اظهار کرد: همه اقلام انتخابات از جمله تعرفه ها، صندوق ها، ‌مهرها و سایر تجهیزات در حضور نمایندگان هیأت های نظارت بر انتخابات به استان های ارسال شده است و من به معاونان سیاسی تاکید کردم به گونه ای روند انتخابات را مراقبت کنند که حتی برای یک مهر یا برگه رای شائبه مفقودی نداشته باشیم.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 444
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1595

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 91
بازدید دیروز: 72
بازدید ماه:4037
بازدید سال:4037
بازدید کل:22300121