عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » ترویج فرهنگ زکات بر مبنای آموزه های ديني و اسلامي است

فرماندار در اولین جلسه شورای زکات شهرستان آق قلا:

ترویج فرهنگ زکات بر مبنای آموزه های ديني و اسلامي است

ترویج فرهنگ زکات بر مبنای آموزه های ديني و اسلامي است

 فرماندار شهرستان آق قلا گفت: ترویج فرهنگ زکات بر مبنای آموزه های ديني و اسلامي است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا،الیاس هیوه چی دراولین جلسه شورای زکات این شهرستان که با حضور اعضاء این شورا در سالن اجتماعات این فرمانداری برگزار گردید اظهارداشت: وحدت رويه، فرهنگ سازي ،بستر سازي ،تبليغ و ترويج وجمع آوري زکات يک وظيفه ديني و اسلامي است که بدون حمايت روحانيون معزز ، مبلغين ديني و مسئولين ادارات و نهادها کاری دشوار بوده و نتيجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

فرماندارشهرستان آق قلا با اشاره به اينکه يکي از اهداف جمع‌آوري زکات ،ايجاد يک منبع مالي براي محرومين جامعه است، اضافه کرد: کارگزاران امور در جامعه اسلامي بايد توجه به اين امر را در اولويت‌ کاري خود قرار دهند و در راستای ترويج فرهنگ پرداخت زکات بايد به نحوي عمل شود که اعتمادسازي لازم در اذهان عمومي شکل گيرد. وي به نقش تاثيرگذار روحانيون در افزايش زکات جمع‌آوري شده اشاره کرد و گفت: روحانيون با حضور در مناطق محروم وتوجیه مردم نسبت به آثار و نتايج مثبت و سازنده پرداخت زکات ، نقش تاثيرگذاري در افزايش جمع‌آوري زکات دارند.

جانشین رئیس ستاد زکات شهرستان آق قلا با تاکید بر این که مقوله زکات همچون خمس و وقف از جمله مسائلی است که باید هر چه بیشتر توسط مردم مدیریت شود، گفت: وظیفه دستگاه های ذی ربط در این ارتباط، تسهیل شرایط و فراهم سازی زمینه برای پرداخت زکات از سوی واجدین شرایط است.

وی با ذکر حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص) در ارتباط با زکات گفت: زکات به منزله آب حیات بخش برای شجره ی دین است و در قرآن مجید هر جا سخن از نماز است ، زکات نیز در کنار آن آورده شده است و این نشان دهنده اهمیت و نقش بی بدیل زکات در دین مبین اسلام است.

این مقام مسئول در شهرستان اظهار امیدواری نمود با توجه به نزولات جوی ،برکات آسمانی و بارندگی های خوب در منطقه شاهد رشد 100درصدی جمع آوری زکات در شهرستان آق قلا خواهیم بود.

در ابتدای این جلسه وظیفه شناس،مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آق قلا با ارائه گزارشی از فعالیت این شورا درسال 94 گفت: مجموع میزان دریافت زکات در شهرستان در سال 94 ، بالغ بر18 میلیارد ریال بوده که 4 میلیارد ریال در بخش عمرانی و 14میلیارد ریال در بخش فقرا و مساکین هزینه گردیده است.

ترویج فرهنگ زکات بر مبنای آموزه های ديني و اسلامي است

 

ترویج فرهنگ زکات بر مبنای آموزه های ديني و اسلامي است

 

ترویج فرهنگ زکات بر مبنای آموزه های ديني و اسلامي است

 

ترویج فرهنگ زکات بر مبنای آموزه های ديني و اسلامي است

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 668
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 980

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 56
بازدید دیروز: 222
بازدید ماه:864
بازدید سال:8423
بازدید کل:22304507