عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » سنت های اصیل ترکمنی احیا ء و تقویت شود

آیت ا.. نور مفیدی :

سنت های اصیل ترکمنی احیا ء و تقویت شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

سنت های اصیل ترکمنی احیا ء و تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان در نشست امامان جمعه و اعضای شورای تامین شهرستان آق قلا گفت: صفا و صمیمت عشایری قوم ترکمن مثال زدنی است و بایستی سنت های اصیل و خوب قوم ترکمن احیاء و تقویت شود.

آیت ا... نور مفیدی اضافه کرد: استعمار با اجرای سیاست فرعونی خود می خواهد ملت ها را از فرهنگ و اصلتشان تهی کند تا راحت بتواند بر آنها چیره شود بنابراین لازم است برای مقابله با توطئه های استکبار جهانی هویت فرهنگی خود را تقویت کنیم.

وی با توجه به اجرای برنامه های خوب فرهنگی در ایام نوروز در شهرستان آق قلا ؛ اظهار داشت : امروز مردم از زندگی ماشینی خسته شده اند و عشقی در بازگشت به سنت های گذشته در بین مردم ایجاد شده است بنابراین می توان با برگزاری جشنواره های سنتی و فرهنگی ، می توان فرهنگ اصیل ترکمنی را به مردم معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات هسته ای اشاره کردند و افزودند:مذاکرات اخیر هسته ای ژنو باعث شد که ذهنیت منفی مردم دنیا نسبت به ایران تغییر پیدا کند و امیدواریم در مذاکرات به گونه ای به نتیجه برسیم که به نفع مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم بخورد .

آیت ا... نور مفیدی تاکید کرد: امروز کشور نیازمند تحول اساسی در بخش های مختلف صنعتی ، کشاورزی و اشتغال است بنابراین ضروری است با تلاش و کوشش و جدیت بیشتر نگذاریم بارقه امیدی که در دل های مردم با روی کار آمدن دولت روحانی ایجاد شده ، به یاس تبدیل شود .

فرماندار شهرستان آق قلا نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان آق قلا در حوزه های مختلف به برخی اقدامات انجام شده در راستای توسعه شهرستان اشاره کرده و افزودند:برای اولین بار در حوزه جذب گردشگر ، با اقدام ابتکاری مجموعه مسئولین شهرستان دهکده توریستی و گردشگری شهرستان در ایام نوروز ایجاد شد که با استقبال گردشگران داخلی و حتی خارجی قرار گرفت و باعث جذب 23 برابری گردشگر و بازدید بیش از 140 هزار نفر از شهرستان شد.

الیاس هیوه چی اضافه کرد: طرح فضای سبز شهرستان نیز پیرو تاکیدات استاندار محترم در جهت افزایش سطح فضای سبز به صورت پایلوت در شهرها و 20 روستای شهرستان در هفته درختکاری عملیاتی شده است و آنچه در این طرح مدنظر است داشت و نگهداری فضای سبز کاشته شده می باشد که براساس مکانیزم تعریف شده نظارت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سه مشکل عمده شهرستان اشاره کرده و افزودند : نقطه حادثه خیز چهار راه کمربندی آق قلا با تلاش و جدیت استاندار محترم و پیگیری های نمایندگان مجلس با جذب اعتبار لازم عملیات احداث میدان آن آغاز شده است و با اتمام این پروژه و احداث میدان در این تقاطع معضل حادثه خیز بودن این نقطه برطرف خواهد شد.

در حوزه بخش وشمگیر نیز علاوه بر اقدامات مربوط به علاج بخشی سد وشمگیر ،پیگیری های لازم برای رهاسازی آب برای کشاورزان انجام گرفته و با هماهنگی امور آب استان؛ 25 میلیون متر مکعب آب از سد گلستان 1 و 2 برای آبیاری مزارع این شهرستان رهاسازی شده است همچنین جاده گوگ تپه به سد وشمگیر نیز با پیگیرهای بعمل آمده در هفته های آتی رفع مشکل خواهد شد.

فرماندار در پایان به عدم استقرار ادارات بنیاد مسکن و بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان آق قلا اشاره کرده و استقرار این دو اداره را جهت رفاه حال روستائیان در بخش بنیاد مسکن و خانواده های شهدا و ایثارگران در بخش بنیاد شهید را ضروری عنوان کردند.

گفتنی است در این دیدار حاج عبدالحی آخوند میرزاعلی امام جمعه شهرستان آق قلا به دلیل شرکت در مراسم سالگرد پدر مرحومشان حضور نداشتند.

 

سنت های اصیل ترکمنی احیا ء و تقویت شود

 

سنت های اصیل ترکمنی احیا ء و تقویت شود

 

سنت های اصیل ترکمنی احیا ء و تقویت شود

 

سنت های اصیل ترکمنی احیا ء و تقویت شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 1873
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 487

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 63
بازدید دیروز: 223
بازدید ماه:649
بازدید سال:8208
بازدید کل:22304292