عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » باید به کتاب به عنوان یک سرمایه و ثروت نگاه کرد

فرماندار شهرستان آق قلا در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان:

باید به کتاب به عنوان یک سرمایه و ثروت نگاه کرد

باید به کتاب به عنوان یک سرمایه و ثروت نگاه کرد

"اماگلدی ضمیر" گفت:باید به کتاب به عنوان یک سرمایه و ثروت نگاه کرد،زیرا هر چه سرمایه گذاری در این حوزه بیشتر شود، بازخورد آن بیشتر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا،"امانگلدی ضمیر"در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شهرستان اظهار داشت:فاصله گرفتن از کتاب و فرهنگ مطالعه،از دلایل عقب افتادگی کشورها،عدم توسعه یافتگی و استقلال است.

فرماندار شهرستان آق قلا افزود:پایین بودن سطح سواد و مهارت زندگی،به دلیل نبود فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جوامع مختلف به ویژه خانواده ها است،زیرا فرزندان از والدین خود الگوبرداری می کنند که فاصله گرفتن آنان از کتاب،سبب فاصله گرفتن کودکان و نوجوانان از این سرمایه و ثروت بزرگ خواهد شد.

این مقام مسئول در شهرستان آق قلا خاطر نشان کرد:فرهنگ مطالعه باعث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه به ویژه در خانواده و قشر جوان خواهد شد و برگزاری نمایشگاه های کتاب فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ مطالعه و اطلاع رسانی از فواید کتاب و کتابخوانی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان آق قلا با انتقاد از خالی بودن اکثر غرفه ها و شلوغ بودن غرفه های کمک آموزشی،اضافه کرد:باید رویکردها برای حضور ناشران در نمایشگاه ها تغییر کند و براساس نیازهای جامعه،بتوانیم حضور مخاطبین را در نمایشگاه ها بیش از گذشته داشته باشیم.

وی در ادامه بیان داشت:برگزاری نمایشگاه کتاب در هر استان،فرصتی برای توسعه استان در بخش های مختلف است که مسئولان و متولیان امر باید برای کسب نتایج مطلوب از برپایی نمایشگاه ها برنامه ریزی و هدف داشته باشند.برای این مهم باید فرهنگ سازی را از خانواده ها،مدارس و سطوح مختلف جامعه آغاز کنیم.

"ضمیر" در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه با حذف خریدهای غیرضرور از سبد خانوار،می توان کتاب را جایگزین نمود،خواستار نقش بیشتر رسانه های ارتباط جمعی برای توسعه فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه شد.

لازم به ذکر است دوازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان با حضور 466 ناشر داخلی از 18 الی 23 مهر ماه در محل نمایشگاه بین المللی استان واقع در کیلومتر 5 جاده گرگان- آق قلا دایر است.



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 357
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2591

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 222
بازدید ماه:809
بازدید سال:8368
بازدید کل:22304452