عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » مشکلات سرمایه گذار"منطقه گردشگری اینچه شهرستان آق قلا" بررسی شد

صبح امروز به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری:

مشکلات سرمایه گذار"منطقه گردشگری اینچه شهرستان آق قلا" بررسی شد

مشکلات سرمایه گذار"منطقه گردشگری اینچه شهرستان آق قلا" بررسی شد

صبح امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه،مشکلات سرمایه گذار بخش خصوصی منطقه گردشگری اینچه به ریاست"محمود ربیعی"معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و با حضور"محمد دودانگی"مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری و "امانگلدی ضمیر" فرماندار شهرستان آق قلا بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا ، "امانگلدی ضمیر" در حاشیه این جلسه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شهرستان ضمن اشاره به سیاستهای حمایتی دولت "تدبیر و امید" از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و توریسم،گفت:یکی از گام های اساسی به منظور ارتقاء توسعه ، استفاده بهینه ازکلیه امکانات و ظرفیت های آن با مدیریت علمی و برنامه ریزی کاربردی می باشد . ضرورت افزایش درآمد عمومی،کاهش وابستگی اقتصادی،ایجاد اشتغال و حفظ محیط زیست ایجاب می کند که استفاده مطلوب از ظرفیت های زیستی و توسعه صنعت گردشگری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.در این بین شهرستان مرزی آق قلا دارای قابلیت های گردشگری می باشد که خود می تواند به عنوان منبع درآمدزایی برای منطقه باشد.ارائه بستر مناسب و زیرساخت های لازم ، اعطای تسهیلات و تسهیل در صدور مجوزهای لازم از جمله مزایایی است که دولت "تدبیر و امید" برای حمایت از صنعت گردشگری قائل است.

وی توسعه صنعت گردشگری در شهرستان را یکی از عوامل ایجاد اشتغال،کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد و معرفی توانمندی ها و داشته های فرهنگی این شهرستان بیان کرد و اظهار داشت: صنعت گردشگری بدون آلایندگی است و هویت فرهنگی را زنده نگه می دارد و با سرمایه های اندک می توان فضای با نشاط و درآمد مناسب برای جامعه بومی هر منطقه شهری و روستایی ایجاد کرد.

فرماندار شهرستان آق قلا ایجاد منطقه گردشگری اینچه و فراهم کردن بستر مناسب برای سرمایه گذاران در این حوزه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: شهرستان آق قلا به لحاظ نزدیکی به مرکز استان،دسترسی آسان به فرودگاه و خطوط ریلی،قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی اینچه برون و همجواری با کشور های آسیای میانه و همچنین راه اندازی قطار گردشگری از موقعیت استراتژیکی بسیار خوبی در خصوص توسعه و رونق صنعت گردشگری و جذب توریسم برخوردار است و معرفی قابلیت ها و بهره گیری از ظرفیت های گردشگری شهرستان با ایجاد منطقه گردشگری می تواند فرصت های جدید را فراروی صنعت گردشگری بگشاید.

گفتنی طرح"ایجاد منطقه گردشگری اینچه" با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی با اعتبار 760 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 960 هکتار و با ظرفیت اشتغالزائی 1500 نفر به صورت مستقیم خواهد بود.

حضور پرندگان در تالاب‏ اینچه نشانه ای از سلامت زیست محیطی این منطقه دارد.تالاب یاد شده محل زیست پرندگان مهاجر متنوعی است که از جمله آنها می‏توان به فلامینگوها ، قوها ، غازها و حواصیل اشاره کرد. گل فشان اینچه که در 26 کیلومتری شمال آق قلا در مجاورت دریاچه ای به همین نام قرار دارد. در اين گل فشان گودال مدور به عمق 10 متر و قطر هشت متر وجود داردكه از آن گاز، آب حاوي كلريد سديم و مواد نفتي آروماتيكي خارج مي شود.

 

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 408
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2290

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 171
بازدید ماه:364
بازدید سال:7923
بازدید کل:22304007