عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اولین جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت مختومقلی فراغی در شهرستان آق قلا

به ریاست فرماندار برگزار شد:

اولین جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت مختومقلی فراغی در شهرستان آق قلا

اولین جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت مختومقلی فراغی در شهرستان آق قلا

 

اولین جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت مختومقلی فراغی در شهرستان آق قلا برگزار شد.

عصر روز یکشنبه 19 فروردین ماه،اولین جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت 285 امین سالگرد تولد"مختومقلی فراغی"شاعر و عارف نامدار ترکمن به ریاست "امانگلدی ضمیر" فرماندار و با حضور اعضای این ستاد در محل دفتر شورای اسلامی شهر آق قلا برگزار شد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت مختومقلی فراغی و روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا،"امانگلدی ضمیر"در این جلسه " اندیشه ها و اشعار مختومقلی فراغی را اعتلاء بخش وحدت ملی دانست" و گفت:این شاعر شهیر در اشعار پرمغز خویش همواره به مساله وحدت بین مسلمانان و فرق اسلامی تاکید داشته است.

فرماندار شهرستان آق قلا،"مختومقلی فراغی" را از شاعران نامی جهان دانست و افزود:این شاعر و عارف بلند آوازه،تنها متعلق به قوم ترکمن نیست بلکه متعلق به همه مردم ایران و جهان است.

وی "جادوانه بودن مختومقلی را در پیوند اشعار وی با ارزش های اسلامی "بیان داشت و گفت: آثار و اشعار به یادگار مانده از مختومقلی فراغی،پیوند عمیقی با ارزش های اسلامی،قرآن کریم،پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) دارد.

"ضمیر" برگزاری هرساله بزرگداشت مختومقلی فراغی را حاکی از همدلی دولت و ملت عنوان نمود و از تشکیل 7 کمیته تخصصی برای هرچه باشکوه تر برگزارکردن این مراسم در شهرستان آق قلا خبر داد.

گفتنی است مراسم گرامیداشت 285 امین سالگرد تولد مختومقلی فراغی در روز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه در شهر آق قلا برگزار خواهد شد.رونمایی از کتاب شعر یکی ازشاعران مشهور شهرستان،تجلیل از نخبگان و فرهیختگان و برپایی نمایشگاه با 10 غرفه در حوزه های ادبی،میراث فرهنگی،صنایع دستی و سنتی از جمله برنامه های اجرایی در این مراسم خواهد بود.

مختومقلی فراغی در سال 1112 هجری شمسی در روستای حاجی قوشان در شمال شرق گنبدکاوس به دنیا آمد. پدر وی دولت محمد آزادی از شاعران سرشناس بود، مختومقلی تحصیلات ابتدایی و زبان های فارسی و عربی را نزد پدرش آموخت و در ادامه به مدرسه شیرغازی در خیوه، بخارا، افغانستان و هندوستان رفت.

این شاعر بزرگ ایرانی ترکمن در سال 1169 هجری شمسی در کنار چشمهٔ ˈاباساریˈ در دامنهٔ کوه سونگی داغ درگذشت و او را در کنار روستای "آق تقه"در 40 کیلومتری غرب مراوه تپه در شمال شرق استان گلستان و در جوار آرامگاه پدرش به خاک سپردند.

همه ساله در زاد روز مختومقلی فراغی، جمعیت زیادی از مردم منطقه و مقامات ایرانی و خارجی آیین باشکوهی که در آرامگاه این شاعر نامی برگزار می شود، حضور می یابند.

اولین جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت مختومقلی فراغی در شهرستان آق قلا

 

اولین جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت مختومقلی فراغی در شهرستان آق قلا

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 392
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2279

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 129
بازدید دیروز: 72
بازدید ماه:4075
بازدید سال:4075
بازدید کل:22300159