عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نشست بانوان فرهیخته به مناسبت دهه فجر در شهرستان آق قلا برگزار شد

با حضور معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

نشست بانوان فرهیخته به مناسبت دهه فجر در شهرستان آق قلا برگزار شد

نشست بانوان فرهیخته به مناسبت دهه فجر در شهرستان آق قلا برگزار شد

با حضور معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری،نشست بانوان فرهیخته به مناسبت دهه فجر در شهرستان آق قلا برگزار شد.

شامگاه روز شنبه 14 بهمن ماه و در سومین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر،نشست بانوان و تحکیم بنیان خانواده با حضور "خانم دکتر معصومه ابتکار" معاون محترم امور زنان و خانواده ریاست جمهوری،"میر محمد غراوی" معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری،"امانگلدی ضمیر" فرماندار و بانوان فرهیخته شهرستانهای آق قلا،گمیشان،بندر ترکمن،گنبد کاووس،کلاله و مراوه تپه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آق قلا برگزار شد.

به گزارش کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر و روابط عمومی فرمانداری شهرستان آق قلا،"امانگلدی ضمیر" در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، آرزوی استمرار مسیر انقلاب اسلامی با درایت مقام معظم رهبری و افزوده شدن اقتدار و عظمت ایران اسلامی را از درگاه احدیت خواستار شد.

وی جمعیت شهرستان آق قلا را 134 هزار نفر اعلام نمود که در 2 نقطه شهری آق قلا و انبار الوم و 76 روستای بخش مرکزی و وشمگیر زندگی می کنند و از مجموع کل شهرستان آق قلا قریب 50 درصد را زنان و بانوان تشکیل می دهند.

فرماندار شهرستان آق قلا جمعیت آماری قوم ترکمن این شهرستان را 83 درصد بیان کرد و گریزی به دو انتخابات ریاست جمهوری گذشته داشت و افزود:در انتخابات پنجمین دوره ریاست جمهوری ،91 درصد شهرستان آق قلا رای اعتماد مجدد به دولت "تدبیر و امید" دادند که در مقایسه با انتخابات سال 92 این رقم ، 9 درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول در شهرستان آق قلا ضمن ابراز تاسف از برخی آمارهای قابل تامل در حوزه آسیب های اجتماعی،اقدام به خودکشی در استان گلستان را 2546 مورد عنوان کرد که از این تعداد، 175 مورد یعنی 6/8درصد استانی در 9 ماهه سال جاری در شهرستان آق قلا اتفاق افتاده است که در همین راستا در ایام الله دهه مبارک فجر در روز دوشنبه 16 بهمن ماه،همایشی با حضور علماء و روحانیون منطقه و ارائه راهکار های مناسب در کاهش آسیب های اجتماعی برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین تعداد زنان سرپرست خانوار استان گلستان را 4977 خانوار و در شهرستان آق قلا 202 خانوار بیان کرد.

رئیس کارگروه بانوان و خانواده شهرستان آق قلا با بیان اینکه افزایش سواد در آگاهانه انتخاب کردن ازدواج و کاهش آمار طلاق تاثیری زیادی خواهد داشت،تعداد ازدواج ثبت شده در استان گلستان را 13418 مورد عنوان کرد که 1069 مورد ازدواج با میانگین سنی 25سال در شهرستان آق قلا ثبت شده است که بر اساس آمار سال جاری از هر 18 مورد ازدواج، یک مورد منجر به طلاق می شود.

"ضمیر" تشکیل مجمع خیرین اجتماعی شهرستان آق قلا را اولین گام استانی در سطح شهرستانهای استان گلستان در جهت کاهش آسیب های اجتماعی مورد اشاره قرار داد و وجود بانوان کارآفرین در حوزه های مختلف فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی از جمله در حوزه صنایع دستی را از افتخارات بانوان فرهیخته شهرستان آق قلا بیان کرد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در این نشست ضمن تبریک ایام الهه دهه مبارک فجر از حضور در میان بانوان فرهیخته استان در شهرستان آق قلا ابراز خرسندی کرد و اشاره ای به مصوبه شورای عالی اداری و ابلاغ ریاست محترم جمهوری نمود و گفت: تا پایان این دولت 30 درصد مدیریت های موجود در دولت دوازدهم در اختیار بانوان توانمند قرار خواهد گرفت که در همین راستا مکاتبات مرتبط با این دستور العمل با وزیران و استانداران صورت گرفته است.

"دکتر معصومه ابتکار" تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به ایجاد امید و نشاط در جامعه را مورد اشاره قرا داد و افزود: نظام جمهوری اسلامی بر اصول، مبانی دینی و آرای مردم متکی است و از این نظر می تواند بیشترین کارایی و اثر بخشی در زندگی مردم را داشته باشد. تلاش داریم در دولت به سمت پیشرفت و تحقق بهتر دستاور ها حرکت کنیم و کارآمدی را افزایش دهیم.با توجه به نظرات رهبرفرزانه اتقلاب، دولت دوزاهم، تلاش دارد نشاط، شادی و امید را در جامعه افزایش دهد.

ایشان با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه زنان و خانواده بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، گفت: همه دستگاه های اجرایی باید فارغ از نگاه جنسیتی فرصت های یکسانی را در مسئولیت ها برای بانوان و آقایان در نظر بگیرند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده،حوزه اشتغال بانوان را پراهمیت قلمداد کرد و افزود: نرخ بیکاری زنان تحصیلکرده نسبت به مردان تحصیلکرده 2 برابر است و ما نسبت به اشتغال آنان و همچنین زنان سرپرست خانواده توجه ویژه ای داریم.

"دکتر ابتکار" در خاتمه سخنان تصریح کرد:دولت "تدبیر و امید" سیاست حضور جوانان، بانوان و قومیت های مختلف را بر اساس شایستگی و توانمندی در دستور کار قرا داده است و بر این باور است توجه به این مهم منجر به افزایش شور و نشاط اجتماعی خواهد شد.

نشست بانوان فرهیخته به مناسبت دهه فجر در شهرستان آق قلا برگزار شد

 

نشست بانوان فرهیخته به مناسبت دهه فجر در شهرستان آق قلا برگزار شد

 

نشست بانوان فرهیخته به مناسبت دهه فجر در شهرستان آق قلا برگزار شد

 

نشست بانوان فرهیخته به مناسبت دهه فجر در شهرستان آق قلا برگزار شد

 

نشست بانوان فرهیخته به مناسبت دهه فجر در شهرستان آق قلا برگزار شد

 

نشست بانوان فرهیخته به مناسبت دهه فجر در شهرستان آق قلا برگزار شد

 

نشست بانوان فرهیخته به مناسبت دهه فجر در شهرستان آق قلا برگزار شد

 




بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 650
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2177

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 11
بازدید ماه:13
بازدید سال:7572
بازدید کل:22303656