عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان آق قلا

از سوی فرماندار شهرستان تشریح شد:

برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان آق قلا

برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان آق قلا

 فرماندار شهرستان آق قلا برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر را تشریح کرد

صبح امروز پنج شنبه یکم تیر ماه ، "امانگلدی ضمیر" فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا ، برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر این شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا ،۲۶ ژوئن و پنجم تیرماه هر ساله به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدرنامگذاری شده که نشانگر اهمیت بحث مواد مخدر و پیامدها و تبعات آن می باشد . در کشور ما نیز هفته اول تيرماه هر سال به عنوان "هفته ملي مبارزه با مواد مخدر" نامگذاری و در راستای فرهنگ سازی و مبارزه با این مواد افیونی برنامه هایی در این هفته در نظر گرفته می شود.

به همین مناسبت "امانگلدی ضمیر" در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شهرستان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه بندگان در ماه مبارک رمضان ، بر اهميت موضوع اعتياد و برنامه های پيشگيرانه در اين زمينه تاکید نمود و اظهار داشت كه اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه‌های مختلف می‌شود.

وی همكاری و تعامل بین ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان و مردم را در زمینه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد بسیار مهم دانست و افزود : مردم باید به این مرحله از آگاهی برسند که مانند حساسیت و واکنش به بیماریهای واگیردار و صعب العلاج به همین نسبت به موضوع مواد مخدر حساسیت داشته باشند زیرا اگر حساسیت ایجاد شود می‌توان ‏در این زمینه موفق عمل کرد.‎

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا ادامه داد : مبارزه با مواد مخدر از ملاحظات جدی و اصلی است که همه ساله در این هفته اقداماتی به صورت نمادین در ارتباط با آن اجرا می شود.

وی با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها و ضرورت و لزوم اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی برای مردم و خطرات و تهدیدات مواد مخدر صنعتی در جامعه گفت: نهادهای فرهنگی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، محیط‌های کسب و کار و محله‌ها نیز باید نسبت به موضوع ‏مواد مخدر حساس شود تا بتوان مشکلات و آسیب‌های ناشی از مواد مخدر را کنترل کرد که اصحاب رسانه نیز در این مورد نقش تاثیر گذاری دارند.

فرماندارشهرستان آق قلا اختصاص مبحثی از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه به موضوع مواد مخدر توسط ائمه جمعه را از عوامل اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر خواند و گفت :آگاه نمودن خانواده ها و جوانان از مضرات این مواد خانمانسوز و نقش ‏مذهب در زندگی آحاد مردم به ویژه جوانان به عنوان مؤلفه‌ای در کنترل و خود داری از روی آوری به مواد مخدر می باشد.

وی در ادامه، غبار روبی مزار شهدای گمنام و تجلیل از خانواده های جانبازان و شهدای مبارزه با مواد مخدر را از دیگر برنامه های نخستین روز از این هفته برشمرد.

این مقام مسئول در شهرستان اجرای برنامه های متنوع از جمله بازدید از کمپ های ترک اعتیاد و تجلیل از معتادان بهبود یافته در طول این هفته اظهار داشت : در این هفته نمایشگاهی با محوریت اداره بهزیستی و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان در ارتباط با این هفته برگزار خواهد شد.

 "ضمیر" برگزاری همایش پیاده روی و مسابقات ورزشی با مشارکت ادارات و با حضور بهبودیافتگان را از دیگر برنامه‌های سالروز جهانی مواد مخدر در شهرستان خواند و بیان کرد: برگزاری نمایشگاهها ،کارگاههای آموزشی و نمایشگاه عکس از دیگر برنامه های این هفته می باشد که با مشارکت ادارات برگزار خواهد شد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 760
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1788

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 163
بازدید دیروز: 72
بازدید ماه:4109
بازدید سال:4109
بازدید کل:22300193