عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است

فرماندار در هشتمین جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا با محوریت اجرای طرح شهید شوشتری:

اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است

اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است

 "امانگلدی ضمیر" گفت : اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر از برنامه های دولت است و دستگاههای متولی در این راستا بیشتر اطلاع رسانی و برنامه ریزی نمایند.

صبح امروز یکشنبه پنجم دی ماه،هشتمین جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا با محوریت اجرای طرح شهید شوشتری به ریاست "امانگلدی ضمیر" فرماندار و با حضور مدیران دستگاههای اجرایی عضو این ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان آق قلا،"رئیس شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان " در این جلسه اظهار داشت:ریشه کنی اعتیاد به عنوان یک معضل اجتماعی حاد نیازمند عزم همگانی مردم و دولت و نهادهای فرهنگی و آموزشی است.

وی فقدان آگاهی عمومی در زمینه رویکردهای عملی و علمی پیشگیری و نیز درمان اعتیاد به مواد مخدر را از جمله علل گسترش اعتیاد دانست و اظهار کرد: باید برخورد با اعتیاد و مواد مخدر عالمانه و علمی باشد و آن را به سمت درمان پیش ببریم.

فرماندار شهرستان آق قلا تصریح کرد: دستگاه‌های آموزشی، مردم و همه نهادهای مردمی و غیر مردمی باید جهت مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد وارد عرصه عمل شوند و رسانه‌ها نیز بیش از گذشته در این زمینه همکاری داشته باشند تا ان شاء الله بتوانیم جامعه عاری از اعتیاد را شاهد باشیم.

این مقام مسئول در شهرستان آق قلا،بالا بردن نشاط اجتماعی آحاد مردم را از برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر برشمرد و گفت بایستی با ایجاد بسترهای مناسب ،ایجاد فضای کسب و کار، ازدواج آسان ،امکانات ورزشی و تفریحی جوانان را از استرس دور کرد.

وی ضمن تاکید بر تدوین برنامه های اجرایی متناسب با امکانات موجود دستگاه های اجرایی در جهت رفع مشکلات و محرومیتها با قید زمانبندی اجراء هر برنامه گفت:برنامه ها باید بگونه ای تدوین شوند که به صورت ویژه و در کوتاهترین زمان قابلیت اجرایی و نتایج آن برای مردم ملموس باشد .به نظر می رسد یک سری اقدامات شهری نظیر آسفالت معابر،جدول کشی و دفع فاضلاب شهری ،نصب باکس زباله وجمع آوری و دفع بهداشتی زباله،پاکسازی محیطی محله از زباله های انباشته شده ،رفع نواقص حوزه آب ، برق و گاز و ... از جمله عمده نیاز محله در جهت رفع محرومیت باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان آق قلا با تأکید بر پاکسازی مناطق آلوده سطح شهرستان و اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی، افزود:آسیب شناسی معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد و مشخص کردن جامعه هدف و آموزش از طریق روش های فرهنگی، هنری، ورزشی و تبلیغات در محیط های چهارگانه از ضرورت هایی است که می بایست به آن پرداخته شود.

وی وجود نیروی انسانی سالم و کارآمد را مهمترین عامل در توسعه هر کشوری دانست و بیان کرد: این در حالیست که با نیروی انسانی معتاد نمی توان کشوری پیشرفته داشت و امروز یکی از مطالبات جدی مردم بحث امنیت است، در حالیکه مواد مخدر می تواند این امنیت را خدشه دار کند.

رئیس شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان آق قلا،خواستار شکل گیری تشکلهای فرهنگی و مردم نهاد و ورود جدی خیران در امر مبارزه با موادمخدر در این شهرستان و احداث خانه عالم در محله و استفاده از ظرفیت علماء و روحانیون، شد.

"ضمیر" در خاتمه سخنان خود ضمن تاکید بر اطلاع رسانی و مستند سازی اقدامات انجام شده در این طرح،از مدیران دستگاههای عضو این ستاد خواست نسبت به ارائه برنامه هایی که قابلیت عملیاتی شدن را داشته باشد تا آخر هفته به فرمانداری اقدام نمایند،پیگیری اشتغال جوانان و غربالگری بهداشتی توسط اداره کار و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است

 

اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است

 

اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است

 

اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است

 

اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است

 

اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر امری ضروری است

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 742
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1294

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 171
بازدید ماه:364
بازدید سال:7923
بازدید کل:22304007