عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرماندار شهرستان آق قلا در برنامه زنده رادیویی روزنه حضور یافت

صبح امروز در خصوص بزرگداشت هفته دولت:

فرماندار شهرستان آق قلا در برنامه زنده رادیویی روزنه حضور یافت

فرماندار شهرستان آق قلا در برنامه زنده رادیویی روزنه حضور یافت

 صبح امروز شنبه 6 شهریور ماه،همزمان با پنجمین روز از بزرگداشت هفته دولت،"الیاس هیوه چی" با حضور در صدا و سیمای گلستان در برنامه زنده رادیویی روزنه حضور یافت.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت هفته دولت شهرستان آق قلا،"الیاس هوه چی"در ابتدای سخنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی،باهنر و شهدای دولت از افتتاح متمرکز 83 پروژه عمرانی،تولیدی و اشتغالزائی این شهرستان با اعتباری بالغ بر 450 میلیارد ریال که با حضور وزیر محترم کشور،استاندار محترم و مسئولین استانی و شهرستانی خبر داده و افزود:47 پروژه عمرانی با اعتبار 187503 میلیون ریال و 36 طرح اقتصادی و اشتغالزایی با اعتبار 262317 میلیون ریال و اشتغالزایی 170 نفر در هفته دولت سال جاری افتتاح و به بهره برداری رسید.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دولت شهرستان آق قلا بهره برداری ازمراکز بهداشتی روستاهای قانقرمه و بهلکه شیخ موسی بخش مرکزی،احداث پمپاژ آب بندان تازه آباد، تکمیل زیرسازی و شبکه برق منطقه ویژه اقتصادی اترک،افتتاح 42 واحد مسکن مهر که با حضور مقام عالی وزارت صورت گرفت،بهسازی روکش راه روستائی و احداث شبکه روشنایی سه راهی انبارالوم،احداث مدرسه سه کلاسه روستاهای آقدگش بخش وشمگیر و قره تپه بخش مرکزی،آسفالت معابر شهری،تکمیل سالن چند منظوره مدیریت بحران ،لایروبی رودخانه قره سو و بازسازی سد انحرافی گامیشلی را از مهمترین پروژه های قابل افتتاح این شهرستان عنوان کرد.

وی از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان آق قلا در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری خبر داده و بیان داشت:با بررسی واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان،99واحد مشمول دریافت تسهیلات شناخته شدندو در این خصوص 1250 میلیارد ریال تسهیلات اعتبار تخصیص داده شد و موفق شده ایم در حوزه صنایع تولیدی 1/4 از مجموع اعتبارات استانی را جذب نمائیم.

فرماندار آق قلا در خصوص وضعیت حوزه کشاورزی این شهرستان گفت:90هزار هکتار مزارع کشاورزی در سطح شهرستان زیر کشت محصولات قرار می گیرند به حمدالله در سال جاری تولید گندم 2 برابر،تولید جو 3 برابر و در کشت دانه های روغنی پنبه،کلزا و آفتابگردان نتایج قابل قبولی حاصل شده است.

فرماندار شهرستان آق قلا،کارخانه استخراج و تولید ید،ساخت سوله و فولاد ایستا،لوله بتن،تولید پروفیل و صادرات به کشورهای همجوار،فرآورده های لبنی،واحد تولیدی ویتامین E و تولید داروهای های ضد سرطان آریا تیناژن را از مهمترین صنایع شاخص این شهرستان دانست.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان آق قلا،شعار"هرخانه ،یک بنگاه اقتصادی"را در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری به جهت حمایت از مشاغل خرد و خانگی را مطرح کرده و افزود: استقرار کارگاه های مبل سازی در روستای عطاآباد و برپا بودن بیش از 3500 دار قالی فرش دستبافت روستای قانقرمه و همچنین پرورش دام و طیور خانگی نمونه هایی از اقدامات این ستاد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است. کارگروه های توسعه ظرفیت گردشگری،توسعه مشاغل خرد و مدیریت مصرف منابع در ستاد شهرستانی تشکیل شده است و در همین راستا صندوق کارآفرینی امید به 123 نفر تسهیلات اشتغال با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال وام پرداخت کرده است.

"هیوه چی" از بازدید سرزده وزیر محترم کشور در خصوص وضعیت پل باستانی شهر آق قلا خبر داد و اظهار داشت:طی بازدیدی که "دکتر رحمانی فضلی" و استاندار محترم از این نماد تاریخی داشتند،در خصوص عدم تخصیص 8 میلیارد ریال اعتبار ملی درنظر گرفته شده جهت بهسازی و تکمیل مرمت آن توضیحاتی داده شد،قول پیگیری و مساعدت نسبت به این مهم از سوی مقام عالی وزارت در دستور کار قرار گرفته شد.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 739
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1146

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 55
بازدید دیروز: 72
بازدید ماه:4001
بازدید سال:4001
بازدید کل:22300085