عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرماندار آق قلا خواستار نظارت دقیق بر اماکن فروش سموم و کودهای کشاورزی شد


فرماندار آق قلا خواستار نظارت دقیق بر اماکن فروش سموم و کودهای کشاورزی شد

فرماندار آق قلا  خواستار نظارت دقیق بر اماکن فروش سموم و کودهای کشاورزی شد

فرماندار شهرستان آق قلا در اولین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  نظارت دقیق بر اماکن فروش سموم و کودهای کشاورزی ضروری دانست و گفت: سموم گیاهی که در مراکز فروش عرضه می شوند  باید مورد تأیید جهادکشاورزی بوده تا کشاورزان متضرر نشوند.
الیاس هیوه چی اضافه کرد: در چند سال اخیر بسیاری از سمومی که کشاورزان از بازارها تهیه کرده و  استفاده کردند به کشاورزی منطقه آسیب جدی زده است  در نتیجه نظارت بیشتر بر مراکز فروش  به رشد صنعت کشاورزی منطقه کمک خواهد کرد.
وی اضافه کرد: ما باید شعار سال مقام معظم رهبری را سرلوحه کارهای خود در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار دهیم ، اگر این امر محقق شود از اقتصاد کشور حمایت نموده و آنرا سالم و پاک و اشتغالزا  به پیش برده ایم.
فرماندار ضمن اشاره به سالروز فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در 12 تیرماه سال 81 خطاب به رئیس جمهور وقت در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: بعضاً افرادی آگاهانه یا ناآگاهانه اقدام به وجود آمدن اقتصاد زیرزمینی می نمایند که ارگان های ذیربط باید نظارت های لازم را در این خصوص به عمل آورند زیرا این نوع اقتصاد شاید در کوتاه مدت به نفع خانواده ها باشد اما در بلند مدت به اقتصاد مملکت آسیب می زند و اشتغال را زیر سوال می برد و همه تلاش ما این است که جلوی این نوع اقتصاد که فعلی حرام و غیرقانونی است را بگیریم تا بتوانیم اقتصاد کشور را تقویت نماییم.
هیوه چی  ضمن مهم دانستن بحث نظارت بر اماکن و بازارهای هفتگی افزود:  هر چند قاچاق مشروبات الکلی در شهرستان آق قلا نسبت به شهرستان های دیگر کم رنگ تر می باشد اما در این زمینه و قاچاق مواد آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی که در مواردی غیراستاندارد و ضررآفرین می باشد باید ارگان های ذیربط نظارت و کنترل لازم را به خصوص در بازارهای هفتگی به عمل آورند.
فرماندار در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: مکان های فروش گیاهان دارویی یا داروهای گیاهی(عطاری ها) باید ساماندهی شوند و آموزش ها و جلسات توجیهی لازم در این خصوص برای آن ها برگزار گردد زیرا ممکن است تخلفاتی که در این مکان ها از جمله فروش داروهایی با مشتقات کدئین و متادون صورت می پذیرد از عدم آگاهی متصدیان آن ها باشد.
هیوه چی افزود:  اقتصاد و فرهنگ لازم و ملزوم همدیگرند و اگر می خواهیم اقتصاد سالمی داشته باشیم باید فرهنگ را تقویت نماییم و باید ناآگاهی و کم سوادی  متصدیات مشاغل را با کار فرهنگی برطرف نماییم.
در پایان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان آق قلا  ضمن بیان اهمیت دو بحث آموزش و نظارت دقیق بر اماکن ، خواستار ارسال قوانین جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط دستگاه قضا به ارگان های ذیربط شد. 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : آق قلا
  • بازدید : 2305
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 105

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 11
بازدید ماه:13
بازدید سال:7572
بازدید کل:22303656